اگر بخواهیم یکی از موفق ترین باشگاه های مشتری را به شما معرفی کنیم می توانید بزرگ ترین فروشگاه های حضوری و غیر حضوری را در دنیا به تصویر بکشیم.در این مقاله میخواهیم بهترین و موفق ترین شرکت هایی که در دنیا از باشگاه مشتریان استفاده میکنند را به  شما معرفی کنیم.

باشگاه مشتریان Amazon Prime

آمازون پرایم یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی در دنیا محسوب می شود. مشتریانی که در لیست مشتریان VIP آمازون پرایم قرار دارند بر اساس آخرین آمار سالانه ۱۵۰۰ دلار از این شرکت خرید می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید به مناسبت تولد بیست سالگی پرایم در تاریخ روز ۱۵ جولای سال ۲۰۱۵ تخفیفاتی به مراتب گسترده تر از جمعه سیاه را برای مشتریان وفادار خود در باشگاه مشتریان عرضه داشته است. به شکلی که مشتریان آمازون پرایم هر ده دقیقه یک بار در اپلیکیشن باشگاه مشتریان شاهد شکسته شدن قیمت یک محصول به شکل چشم گیری بودند.

باشگاه مشتریان Starbucks

استار باکس با هر بار خرید شما را به یک غذای رایگان نزدیک تر می کند البته به شرط عضویت در باشگاه مشتریان این امر برای شما فراهم می شود. از آن جایی که کسب و کار استار باکس بیشتر با استفاده از اپلیکیش توسط مشتریان دنبال می شود. مشتریان به صورت متمرکز در یک جا جمع شده اند و دیگر نیازی به منتظر ماندن برای ثبت سفارش نیست. از همه مهم تر شما به سادگی می توانید نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید و از آن ها به عنوان نقطه قوت بهره بگیرید. پس با استفاده از باشگاه مشتریان نیازهای مشتری در یک جا به صورت متمرکز به راحتی شناسایی می شود.

باشگاه مشتریان The North Face VIPeak

یکی دیگر از خرده فروش های مشهور آمریکا که از برنامه باشگاه مشتریان استفاده کرده است نوث فیس است. در این برنامه مشتری و فروشنده با یک دیگر به گفتگو می پردازند. مشتریان علاقه های خود را به ماجراجویی برای دریافت پاداش واقعی تبدیل می کنند. برنامه وفاداری VIPeak متناسب با سبک زندگی افراد آن ها را به کسب امتیاز تشویق می کند. برفرض با خرید لباس ده امتیاز و با خرید بدلیجات دو امتیاز مشتری کسب می کند. این امتیازها که با روش های متفاوتی مثل حضور در رویدارهای نورث فیس، بارگیری برنامه، نصب اپلیکیشن و ورود به سیستم برای مشتری لحاظ می شود.

باشگاه مشتریان Sephora Beauty Insider

باشگاه مشتریان در صنعت مد نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو برند Sephora متناسب با پرستیژ کار خود به مشتریان وفادارش جوایزی را به صورت هدیه عرضه می کند تا این پیوند محکم تر شود. یکی از رازهای این برند مشور دسته بندی کردن مشتریان به سه بخش است. بخش اول مشتریان عادی، مشتریان vip و مشتریان VIB Rouge هستند کسانی که سالانه بیش از هزار دلار خرید می کنند. این دسته بندی سبب می شود تا افراد برای برتری تلاش کنند و کسانی که در دسته ویژه قرار دارند نیز حس برتری داشته باشند. شخصیت بخشیدن به مشتریان راز این برند آرایشی است که یک قاعد برد برد را در بر دارد. مشتریان با پر کردن برگه ای که رنگ چشم، نوع پوست، رنگ مو و سایر ویژگی های شخصی آن ها را نمایش می دهند می توانند متناسب با نیاز خود حتی هدایای را دریافت کنند که این هوش کاری این برند را می رساند.

باشگاه مشتریان Annmarie Gianni Skin Care Rewards

وقتی شما برند سفورا باشید برای شناخته شدن نیازی به معرفی ندارید؛ اما برندهای کوچکی نظیر ماری جیانی نیاز است قدری برای شناخته شدن باید بیشتر تلاش کند. آن ها با ارسال کیت های رایگان و کتاب های الکترونیکی آموزشی پوست و زیبایی همراه با کد تخفیف که برای مشتریان خود ارسال می کنند به سود برسند. این افر جذاب در عرض دو ماه برای آن ها دو هزار دلار سود آوری داشته است. این امر مهیا نمی شود مگر به لطف باشگاه مشتریان که بسیار به سود آوری آن ها کمک کرده است.

حال اگر در ایران هستید و میخواهید شما هم جزو معروفترین و موفق ترین شرکت ها شناخته شوید باید باشگاه مشتریان داشته باشید. برای ایجاد بهترین باشگاه مشتریان ایران باید از یک نرم‌افزار کاربردی استفاده کنید.برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان لویکلاب تماس حاصل فرمایید. کارشناسان لویکلاب شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.