مشتریان به شرکت و فروشگاه شما مراجعه می کنند تا خدمات و کالاهای شما را خریداری کنند. سپس مجموعه شما را ترک می کنند. یکی از معیارهای تفاوت بین کسب و کارها توانایی آنها در ترغیب مشتری به خرید مجدد و ماندن آنها در مجموعه ی شما است. اینجاست که نیاز به باشگاه مشتریان حس میشود.
برای برگرداندن مشتری های خود باید دلیلی ایجاد کنید، شما با کمک باشگاه مشتری مداری لویکلاب می توانید تمامیه رفتارهای مشتریان را ثبت و تحلیل کنید و همچنین می تونید برای هر مشتری یک سناریو خاص طراحی کنید و سفر مشتری را در سازمان خودتان بهتر کنید.
باشگاه مشتریان لویکلاب علاوه بر ثبت اطلاعات هر مشتری با امکاناتی که با عضویت در باشگاه به هر فرد می دهد، احتمال برگشت به آن و رونق کسب و کار شما را بیشتر می کند.

داشتن مشتریانی وفادار به شما کمک می کند که از رقبای خود سبقت بگیرید و و اتفاق شگفت انگیزی در کسب و کار شما رخ دهد.
همچنین در صورتی که شما چندین شعب دارید کافیست در نرم افزار آن ها را تعریف کرده و آن های را مدیریت کنید.
علاوه بر تعریف مشتریان و کالا و خدماتتان می توانید مشتریان خود را گروه بندی کنید و به مشتریان خود براساس خریدشان امتیاز و اعتبار حقیقی دهید.
امکانات لازم برای راهاندازی باشگاه مشتریان
یک باشگاه مشتریان کامل، مجموعه ای از سخت افزارها، نرم افزارها و تکنیک ها است که با کمک نیروی انسانی و با هدف وفادارسازی مشتریان طراحی و پیادهسازی می شود.
به طور کلی زیر ساخت های لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان شامل موارد ذیل است:
- نرم افزار
- سخت افزار
نرم افزار راه اندازی باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان مهمترین و اصلی ترین بخش باشگاه مشتریان است. نرم افزاری است که ارتباط بین تمام بخش های باشگاه مشتریان را برقرار می کند. هر چقدر این نرم افزار اصولیتر و کاملتر پیادهسازی شده باشد، برنامه وفاداری شما تاثیر گذارتر عمل خواهد کرد.
نرم افزار باشگاه مشتریان لویکلاب تحت وب است. شما با استفاده از هر سیستمی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و یا تبلت که به اینترنت دسترسی دارید می توانید از نرم افزار استفاده نمایید. کافیست آدرس اینترنتی نرمافزار را در مرورگر وب تایپ نمایید، تا صفحه ورود به نرمافزار برای شما باز شود. برای ورود به پیشخوان نرم افزار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
نام کاربری و رمزعبور ورود به داشبورد نرمافزار، بعد از نهایی شدن خرید باشگاه مشتریان لویکلاب در اختیار شما قرار میگیرد.
برای اطلاع دقیق از قابلیتهای نرم افزار به صفحه امکانات نرم افزار مراجعه بفرمایید.
سخت افزار راه اندازی باشگاه مشتریان
بسته به نوع نرم افزار باشگاه مشتریان، سخت افزار مورد نیاز برای آن نیز متفاوت خواهد بود.
در راه اندازی باشگاه مشتریان نیاز به یک سخت افزار سمت مشتری که به نام کارت VIP یا کارت وفاداری شناخته شده است دارید. برای برقراری ارتباط بین کارت باشگاه مشتریان و نرم افزار نیز به سخت افزار سمت پذیرنده مانند کارتخوان نیاز دارید. این سخت افزارها براساس نیاز مشتری و سیاست کاری وی می توانند متفاوت باشند.
چاپ کارت باشگاه مشتریان
کارت باشگاه مشتریان یا کارت وفاداری نقشی اساسی در راه اندازی باشگاه مشتریان دارد. در صورت نیاز کسب و کار می توان کارت هم تعریف کرد. ارائه کارت مخصوص به هر مشتری روشی آسان برای ایجاد وفاداری در مشتریان است. شما یک کارت به مشتریانتان می دهید که نشان می دهد او یکی از اعضای وفادار به مجموعه شماست. از این به بعد پس از هر بار خرید، مشتری هنگام تسویه حساب خود علاوه بر مبلغ صورت حساب، کارت مخصوص خود را نیز به شما ارائه می دهد. شما کارت را روی ریدر مخصوص می کشید و پس از شناسایی مشتری توسط نرم افزار و ثبت فاکتور خرید او، امتیاز یا درصدی از صورتحساب را برای مشتری لحاظ می کنید. توجه کنید که این مبلغ مطابق با درصد هایی که برای سطوح مختلف مشتری قبلا اعمال کرده اید به صورت اتوماتیک توسط سیستم محاسبه می شود. همچنین مشتری پس از چند بار خرید زمانی که اعتبار کارتش به حد نصاب رسید می تواند در قبال خرید محصولات شما و یا استفاده از خدمات شما به جای پول از اعتبار کارت خود برای تسویه حساب استفاده نماید. استفاده از این سیاست ها باعث می شود مشتری احساس با ارزش بودن کند و ترجیح دهد در دفعات بعدی نیز به جای رقیبانتان به شما مراجعه کند، و این به معنای وفاداری مشتری به شما است.