آیا تا به‌ حال برای شما پیش‌ آمده که بعد از خرید یک کالا فروشندگان آن با شما تماس بگیرند و نظر شما را جویا شوند؟ آیا شما هم بعد از خرید یک کالا در نظرسنجی کیفیت آن شرکت کرده‌اید؟ اول از همه باید هپی کال را تعریف کنیم. Happy call ها تماس هایی هستند که پس از اینکه خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه کردید برای تحقیق و بررسی در مورد کار انجام شده برقرار می شوند. شاید فکر کنید کار شما بعد از ارائه خدمت به مشتری تمام شده است. اما این دیدگاه اولیه اشتباه است. کار شما تازه شروع شده است باید فروش های خود را پیگیری کنید و با مشتریان تان در ارتباط باشید.

هپی کال ها تماس خروجی هستند که شما با مشتری به منظور ارزیابی میزان رضایت مشتری از خدماتی که به آنها ارائه کرده اید، برقرار می کنید.هپی‌ کال یا تماس شاد نوعی نظرسنجی است که توسط فروشندگان یا ارائه‌‌دهندگان خدمات، برای سنجش میزان رضایت مشتریان از محصول یا خدمات انجام می‌شود. همان گونه که می‌دانیم، جلب رضایت مشتری مهم‌ترین اصل کسب‌وکار است.

اگر شما هم با بازاریابی آشنا باشید، می­‌دانید پیگیری نظر خریدار حتی بعد از اتمام خرید از اصول مهم آن است. در بازاریابی مدرن ارتباط میان فروشنده و خریدار بعد از خرید، به‌ هیچ‌ عنوان پایان نمی‌پذیرد. شما می­‌توانید با جویا شدن نظر و معرفی محصولات جدید او را به مشتری ثابت تبدیل کنید. فروشنده باید همواره برای تقویت رابطه خود و مشتری تلاش کند تا بتواند در مسیر پیشرفت قدم بگذارد.

روش های انجام تماس هپی کال :  

هپی کال می تواند به طرق مختلفی انجام شود و سوالات هپی کال از مشتری پرسیده شود، معمول ترین آنها انجام هپی کال به روش های زیر است :
۱. از طریق تماس تلفنی اپراتور
۲. از طریق تماس تلفن گویا
۳. از طریق پیامک
۴. از طریق ارسال لینک نظرسنجی
۵. از طریق ایمیل

منافع هپی کال ها برای شرکت ها و مشتری :

بازخورد ها

هپی کال به مشتری و شرکت ها اجازه می دهد تا در مورد خدمات و فروش هایی که به تازگی انجام داده اند فکر کنند. همچنین با برقراری happy call فرصت تحقیق و بررسی در زمینه های خاص و منحصر به فرد در راستای تعالی خدماتی که شرکت به طور هدفمند انجام می دهد را ایجاد می کند. پس از این تماس می توانید زمینه هایی را که ممکن است نیاز به بهبود یا توجه داشته باشند و همچنین زمینه هایی که در آن موفق هستید را ثبت کنید.

سوالات هپی کال ها

  • آیا برخورد کارشناس فروش با شما حرفه ای و محترمانه بود؟
  • درخواست شما به موقع انجام شد؟
  • آیا کار به موقع و حرفه ای انجام شد؟
  • آیا دوباره از شرکت ما استفاده می کنید؟

در هپی کال ( happy call) به این نکات توجه داشته باشید:

سوالات درست مطرح کنید

نکته کلیدی این است که بدانید چه چیزی برای مشتری مهم است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بدانید “چه چیزی باعث شد که شرکت ما را نسبت به سایرین انتخاب کنید؟”

گفتگو کنید نه بازجویی

بهترین راه برای دریافت بازخورد صادقانه از مشتریان این است که آنها را به مکالمه دعوت کنید. در طول مکالمه، معمولی باشید (اما هنوز هم حرفه ای!) و کاری کنید که مشتریان با شما احساس آرامش کنند تا بتوانند به راحتی با شما صحبت کنند. و حقیقت را در مورد تجربه ای که با شرکت تان داشته اند به شما بگویند. مشتریان باید باور داشته باشند که شما واقعاً به نظرات آنها اهمیت می دهید.

در چه ساعتی باید تماس هپی کال گرفته شود ؟

بازه زمانی هپی کال باید بین ساعت ۱۰ صبح الی ۱ بعد از ظهر و یا از ۴ عصر الی ۷ عصر گرفته شود، انجام نظرسنجی هپی کال در زمان استراحت مشتری و یا بعد از ساعت کاری اشتباه است و نباید انجام شود.

به مشتری های خودتون جایزه بدید

یکی دیگه از راه هایی که میتونید به مشتری های خودتون نشون بدید چقدر نظرشون برای شما اهمیت داره اینه که در صورت شرکت مشتری در نظرسنجی های شما و ثبت نظر هپی کال به اونها جایزه بدید. این جایزه میتونه اعتبار، تخفیف در خرید بعدی، امتیاز، شرکت در قرعه کشی و امثال اون باشه.

کلام آخر

در بازار رقابتی امروز رضایت مشتری یکی از مهمترین عوامل پیروزی یا شکست کسب و کار محسوب می شود و برقرار تعامل و ارتباط هرچه بیشتر با مشتری کمک بزرگی به افزایش رضایت و وفاداری مشتری خواهد کرد.تماس های هپی کال حس مهم بودن ، احترام و قدر دانی رو به مشتری میده و این حس خوب به افزایش نرخ برگشت مشتری منجر خواهد شد. برای ایجاد بهترین باشگاه مشتریان ایران باید از یک نرم‌افزار کاربردی استفاده کنید.برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان لویکلاب تماس حاصل فرمایید. کارشناسان لویکلاب شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.