مزایای باشگاه مشتریان چیست؟
مهمترین هدف باشگاه مشتریان لویکلاب، بازگشت مشتری است. باشگاه مشتریان ما این کار را با دادن پیشنهاد های ویژه به مشتری، برای خرید مکرر آنها جهت قدردانی از مشتری انجام میدهد. در حقیقت وفاداری زمانی شکل میگیرد، که مشتری طرفدار کسب و کار بوده و به شما اعتماد کند و به این محیط برای خرید، علاقمند باشد. باشگاه مشتریان لویکلاب ، با تشویق و برقراری ارتباط با مشتری، او را ترغیب به خرید بیشتر میکند. این رفتار در طولانی مدت، جزو عادت مشتریان خواهد شد.در این مقاله قصد داریم مزیت و معایب باشگاه مشتریان را برای شما توضیح دهیم.
جمع آوری بانک اطلاعاتی مشتری
با ثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان لویکلاب، اطلاعات مشتری، در پایگاه داده کسب و کار ذخیره میشود. این اطلاعات میتواند امکان ارتباط با مشتری برای بازاریابی را ایجاد کند. اطلاعات موجود میتواند یک زاویه دید دقیق از رفتار مشتری، نیازها و خریدهای او در اختیار شما قرار دهد تا شما بتوانید مدیریت بهتری بر کسب و کارتان داشته باشید. وقتی شما به شماره تلفن مشتری دسترسی داشته باشد با خرید پنل پیامک میتوانید در مواقع خاص برای او پیامک ارسال کرده و او را از فروش خودتان باخبر سازید.
افزایش خرید مشتری
کسب و کاری که باشگاه مشتریان لویکلاب را ایجاد کرده باشد، از طریق اقداماتی مانند آفر و یا ایجاد حراج و پیشنهاد تخفیف خرید، مشتری را جذب خود میکنند. نمونه این تخفیفات را میتوان در شرکت های فروش بلیطهای هواپیمایی به وضوح مشاهده کرد. این شرکتهای هواپیمایی از طریق خرید پنلهای پیامکی تخفیفات خود را برای هر کیلومتر، به اطلاع مشتریان خود میرسانند.
ارتباط با مشتری
باشگاه مشتریان لویکلاب ، ارتباط با مشتری را برای شما آسانتر میکند. ارتباط داشتن با مشتری باعث می شود تا شما به بهترین حالت محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. ارتباط داشتن با مشتریان، احساس زنده بودن کسب و کار را برای شما ایجاد میکند با انتقال این حس به مشتریها و مخاطبانتان میتوانید آن ها را بهتر به سمت خرید محصول و استقبال از آن جذب کنید و حس بهتری را برای مشتری ایجاد کنید.
کاهش مشتریهای کم سود
نرمافزار باشگاه مشتریان، این قابلیت را دارد که مشتریها و مخاطبان را دستهبندی کند. از این طریق، مشتریهایی که سود کمتری دارند از مشتریان سود ده، جدا میشوند. با جدا کردن مشتریان کم سود، میتوانید وقت و انرژی بیشتر را صرف مشتریانی که سود دارند کرده و سود بیشتری از کسب و کار خود ببرید.
معایب باشگاه مشتریان چیست؟
یکی از معایب باشگاه مشتریان این است که نمیتواند رفتار وفاداری را به درستی تشخیص دهد. به این مفهوم که نمیتواند تشخیص دهد که آیا مشتری که به طوردائم خرید میکند، به این محصولات نیاز داشته یا به دلیل مزایای باشگاه، از شما خرید کرده است به هر روی وفاداری یک احساس است و نمیتواند از طریق باشگاه، مورد سنجش قرار گیرد اما میتوان راهکارهای دیگری برای تشخیص این وفاداری از راه های مختلف ایجاد کرد. برای مثال میتوان به مشتری بابت نوشتن یک تحلیل یا تمجید پاداش دهید. از این طریق میتوان مشتریهای وفادار را شناسایی کرد. نظرسنجی هم یکی از مواردی است که میتواند در این زمینه کارساز باشد.
ایجاد تعادل در خرید مشتری
تخفیف در باشگاه مشتریان، اگر به صورت اصولی و استاندارد دنبال نشود، کسب و کار شما را دچار آسیب میکند. بنابراین تخفیف اگرچه سبب جذب مشتری میشود اما میتواند یکی از ضعفهای باشگاه مشتریان باشد. برای اینکه در کسب و کار خود زیان نکنید باید راهکار خود را با هوشمندی دنبال کرده و استراتژی دقیقتری را پیش گیرید. لویکلاب در کنار شماست تا بهترین انتخاب ها را بتوانید انجام دهید.
در آخر ما متوجه مزیت و معایب باشگاه مشتریان شدیم اما باشگاه مشتریان لویکلاب در کنار هست تا بهترین انتخاب ها و امکانات موجود را از کسب و کار خود داشته باشید.