لزوم باشگاه مشتریان برای کسب و کار چیست؟
لزوم باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان خواهد داشت که مهمترین آنها را در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد.
۱- افزایش رقبا برای کسب و کار شما :
با توجه به زیاد شدن رقبا و برندها، استفاده از انواع روشهای جدید و نوآوری در کسب و کار شما باعث ماندگاری شما در ذهن مشتریان خواهد شد و شما را در ذهن آنها پررنگ تر خواهد کرد.

۲- وفادار سازی مشتری :
امروزه در هر کسب و کاری حفظ مشتریان قدیمی بسیار با ارزشتر از جذب مشتریهای جدید است. این سیاست به دو دلیل بسیار مهم انجام میشود. اول اینکه مشتریان قدیمی بیشتر از مشتریان جدید از شما خرید میکنند و بیشترین سود را به شما میدهند، دلیل دوم این است که نگهداری مشتریهای جدید بسیار راحتتر و کم هزینهتر از جذب مشتریهای جدید است. مهمترین هدف باشگاه مشتریان لویکلاب نیز وفادارسازی مشتریان سابق و تبدیل مشتریهای گذرا به مشتریهای ثابت است.
۳- اپلیکیشن اختصاصی باشگاه مشتریان:
لشما می توانید یک اپلیکیشن اختصاصی با لوگو و فضایی فانتزی و منحصربفرد کسب و کار خودتان داشته باشید.این اپلیکیشن باشگاه مشتریان برای هر مشتری متفاوت است و با نصب شدن در گوشی آنها این حس خاص بودن را به آنها انتقال میدهد و حس متفاوتی به آنها خواهد داد. همچنین به وسیلهی این اپلیکیشن مشتریان میتوانند در هر لحظه از امتیازات و اعتبارات خود و همچنین تخفیفات مهم شما باخبر شوند.

۴- مزایای استفاده از خدمات یا کالای شما :
شما با استفاده از اپلیکیشن لویکلاب میتوانید توضیحات بیشتری دربارهی خدمات یا کالای خود بدهید و با شرح مزایای کالاها یا خدمات مشتریان را برای خرید آن ترغیب کنید.
۵- تخفیفات ویژه :
به کمک باشگاه مشتریان وفادار خود میتوانید از طرح ویژه تخفیف به مناسبت های گوناگون مثلا شب یلدا، جمعه سیاه (Black Friday)،عید نوروز و مناسبت های دیگر استفاده کنید و بین خود و مشتریان خود معاملهای برقرار کنید که برای هر دوطرف سودمند باشد. با این کار هم فروش خود را افزایش خواهید داد و هم به مشتری این حس را میدهید که رضایت او هم برای شما ارزشمند است.

۶- خرید آنلاین :
شما با استفاده از اپلیکیشن باشگاه مشتریان وفاداری میتوانید کالاهای خود را به صورت آنلاین نیز به فروش برسانید.
۷- دسته بندی مشتریان :
شما به وسیلهی نرمافزار وفاداری مشتری میتوانید مشتریان خود را در دسته بندیهای مختلفی قرار دهید. مانند مشتریهای قدیمی، مشتریهایی که بیشترین خرید را از شما میکنند، مشتریان طلایی، نقرهای و یا هر دسته بندی دیگری که برای مشتریان خود در نظر دارید. سپس برای هر کدام از این گروهها تخفیفات خاصی در نظر بگیرید. یا مثلا برای هر گروه شرایط خاصی را در نظر بگیرید تا مشتریها با مراجعه به شما و به دست آوردن امتیازات بیشتر به آن گروهها دست یابند. رسیدن به بالاترین سطح و گروه مثلا طلایی، حتما باید بسیار مشکل باشد تا مشتریان برای رسیدن به آن بسیار تلاش کنند.
۸- کارت های اعتباری مخصوص :
از دیگر ویژگی های باشگاه مشتریان می توانیم به کارت های مخصوص مشتریان اشاره کنیم. شما میتوانید برای مشتریان کارتهایی مانند کارتهای عابر بانک تهیه کنید (با طرح و سلیقهی خودتان) که این کارتها دقیقا مانند کارت های اعتباری عمل می کنند، قابل شارژ شدن هستند و مشتریان شما میتوانند از اعتبار داخل آن برای خرید از شعب شما استفاده کنند. بنابراین این کارت برای آنها بسیار ارزشمند بوده و در محافظت از آن بسیار تلاش میکنند. همچنین با داشتن آن در کیف پول خود همیشه به یاد شما خواهد بود.

۹- صدور فاکتور :
شما به وسیلهی باشگاه مشتریان میتوانید دو نوع فاکتور برای مشتریان خود صادر کنید.
فاکتور سریع : در این نوع فاکتور با وارد کردن نام مشتری یا عبور دادن کارت آن از داخل دستگاه کارتخوان تمام اطلاعات مشتری از جمله نام، آخرین زمان مراجعه، امتیازات، تخفیفات و… بر روی کامپیوتر فروشنده نمایش داده خواهد شد، درون فاکتور در کامپیوتر ثبت شده و تمام تخفیفات و امتیازات به صورت اتوماتیک در فاکتور ثبت گردیده و چاپ خواهد شد.
فاکتور کالایی: در این نوع فاکتور قیمت تک تک کالاهای خریداری شده توسط مشتری به صورت جداگانه در فاکتور ثبت گردیده و در صورت وجود تخفیف ،تخفیفات، امتیازات، اعتبارات و… محاسبه و ثبت میشود. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که در صورت ثبت هر فاکتور، اطلاعات آن توسط پیامک برای مشتری ارسال میشود.
۱۰- اهدای هدایای ارزشمند :
با استفاده از باشگاه مشتریان میتوانید به دلایل گونا’ون از جمله تولد، سالگرد ازدواج یا مناسبتهایی مانند عید نوروز یا … به مشتریان خود هدیههای مختلفی را بدهید. این هدیهها میتواند تنوع بسیار زیادی داشته باشد.
مثلا میتوانید به دلیل روز تولد برای مشتری خود به مدت سه روز تمام کالاها را با تخفیف بیست درصدی حساب کنید، یا این که مثلا پنجاه امتیاز به او بدهید که در آینده از آن برای به دست آوردن کالاهایی که شما از قبل تعیین کردید استفاده کند. مثلا در برابر پنجاه امتیاز دو بلیط سینما و برای صد و پنجاه امتیاز یک کفش ورزشی هدیه دهید. یا این که به کارت او به اندازهی بیست هزار تومان اعتبار ببخشید یا حتی او را به یک فنجان قهوه در نزدیکترین کافه دعوت کنید… اینها تنها گوشهای از هزاران هدیههایی بود که شما میتوانید به مشتریان خود بدهید پس اینگونه لزوم باشگاه مشتریان برای حیات کسب و کار خود را متوجه شدید.

۱۱- ارائهی آمار :
آمارهای دقیق یکی از مهمترین کارهایی است که نرم افزار باشگاه مشتریان انجام میدهد. به عنوان مثال چه ساعاتی از روز فروش شما بیشتر بوده ، کدام کالاها بیشتر فروش رفته، چه روزهایی فروش بیشتر بوده، سود شما از طرح تخفیفی گذشته چقدر بوده است.
در آخر متوجه لزوم باشگاه مشتریان برای ادامه ی حیات کسب و کار خود شدیم. حال باشگاه مشتریان لویکلاب از ابتدا تا آخر در کنار کسب و کار شما خواهد بود تا حیات آن همیشه برقرار باشد.
برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان لویکلاب تماس حاصل فرمایید. کارشناسان لویکلاب شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.