تکنیک های حفط مشتری

در این مقاله قصد داریم درمورد تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان لویکلاب توضیحات لازم را ارائه دهیم پس لطفا تا آخر مقاله با ما همراه باشید و نظرخودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

حفظ مشتری از جذب مشتری اهمیت بسیاربیشتری دارد. چرا که هزینه ی جذب مشتری جدید، بیشتر از هزینه های فروش مجدد به مشتریان قدیمی می باشد. به همین علت مدیران سازمان ها همواره به دنبال راهی برای حفظ مشتریان خود هستند. باشگاه مشتریان لویکلاب  و یا همان باشگاه وفاداری لویکلاب یک ابزار پرقدرت در جهت حفظ مشتریان می باشد. بنابراین با کمک نرم افزار باشگاه مشتریان می توان مشتریان را به مشتری های وفادار تبدیل کرد. باشگاه مشتریان لویکلاب  علاوه بر حفظ مشتریان، کاربرد های زیادی در خصوص جذب مشتری نیز دارد. به طور کلی تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان بسیار پرکاربرد خواهد بود.

حفظ مشتری با لویکلاب

نگهداشتن مشتری به معنی توانایی یک کسب‌وکار برای حفظ مشتریان خود در طول زمان و مبتنی بر درصد است و تعداد مشتریانی را که تا پایان یک دوره زمانی مشخص حفظ می‌شوند؛ اندازه‌گیری می‌کند و تعداد مشتریان جدید، از دست دادن مشتریان فعلی (لغو اشتراک، عدم خرید دوباره یا تمدید قرارداد) بر آن تاثیر دارند. رویکرد مشتری مداری در سازمان ها حفظ و نگهداشت مشتریان را مقرون ‌به ‌صرفه‌‍ تر از جذب مشتری جدید می کند.

۴ دلیل حفظ و نگهداشت مشتری

  1. صرفه‌جویی در هزینه: به دست آوردن مشتریان جدید هزینه بیشتری نسبت به نگهداشت مشتریان فعلی دارد.
  2. نرخ بازگشت سرمایه: افزایش حفظ مشتری می‌تواند درآمد شرکت را افزایش دهد.
  3. وفاداری: مشتریان حفظ شده بیشتر از مشتریان جدید، خرید می کنند و بیشتر هزینه می‌کنند آن‌ها ارزش محصول یا خدمات شما را دریافت کرده‌اند و به طور مرتب برای خرید مجدد برمی‌گردند.
  4. محبوبیت: مشتریان راضی و وفادار، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند و بدین ترتیب شما بدون صرف هزینه، مشتریان جدید به دست می‌آورید.

مدیریت حفظ مشتری چیست؟

مدیریت حفظ مشتری، فرآیند برقراری ارتباط با مشتریان فعلی است به طوری که تا مدتی بعد از خرید محصول یا خدمات شما‌، آن‌ها راضی و خوشحال باشند. با این کار، مشتریان را تشویق می‌کنید که به کسب‌و‌کار شما وفادار بمانند.

مهم ترین تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان

عضویت آسان و سریع مشتریان

یکی از تکنیک های مهم برای حفظ مشتریان و ثبت نام آسان آن ها در باشگاه مشتریان ، طراحی فرم ثبت نام ساده می باشد. به طوری مشتری برای عضویت در باشگاه مشتریان دچار مشکل نشود. همچنین نباید وقت زیادی از مشتریان برای عضویت گرفته شود. در غیر این صورت افراد برای عضویت در باشگاه مشتریان تمایل کمتری نشان خواهند داد.

فرم ثبت نام نباید اطلاعات زیادی را از مشتری بخواهد. چرا که ممکن است مشتری در هنگام ثبت نام وقت کافی را برای عضویت نداشته باشد. در این صورت منصرف خواهد شد. ولی اگر اطلاعات محدودی را نیاز باشد وارد کند، سریعا ثبت نام خود را انجام می دهد همچنبن برای ترغیب مشتریان جهت تکمیل فرم ها می تواند امتیازاتی را در نظر بگیرد. در این صورت مشتریان نیز برای تکمیل فرم ها تشویق خواهند شد.

جوایز متنوع در باشگاه مشتریان

سازمان ها می توانند خدمات و محصولات متنوعی را به مشتریان ارائه دهند. البته مشتریانی که امتیاز لازم را در باشگاه کسب نموده باشند می توانند از این خدمات بهره مند شوند. اما به طور کلی هرچقدر تنوع خدمات و محصولات در باشگاه مشتریان بیشتر باشد، رضایت مشتریان بیشتری را می توان افزایش داد. چرا که مشتریان مختلفی عضو باشگاه مشتریان خواهد شد و به همین علت سلیقه های متفاوتی وجود دارد.

راه های مختلف برای ثبت امتیاز

مشتریان در باشگاه مشتریان به غیر از خرید محصول بتوانند از راه های دیگری نیز بتوانند امتیاز کسب نمایند. همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، برای تکمیل فرم های اطلاعات مشتریان می توان امتیازی را در نظر گرفت.

همچنین می توان در باشگاه مشتریان لویکلاب بازی های جذابی را ایجاد کرد و مشتریان با بازی بتوانند امتیاز کسب نمایند. همچنین می توان گردونه ی شانسی لویکلاب را تعبیه کرد که مشتریان با خرج امتیاز برای گردش گردونه، شانس خود را برای دریافت امتیاز بیشتر امتحان کنند. راه های فراوان دیگری نیز وجود دارد که مشتریان بتوانند در باشگاه مشتریان اقدام به دریافت امتیاز نمایند. در این صورت نیز رضایت مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد. و این کار از دیگر تکنیک های حفظ مشتری در باشگاه مشتریان می باشد.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید با کارشناسان لویکلاب در ارتباط باشید.کارشناسان لویکلاب با تجربه ی راه اندازی برای سازمان ها در ابعاد مختلف، شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.

تقویت سیستم پشتیبانی

سیستم پشتیبانی مشتریان، شامل ابزارها و افزونه‌‌هایی است که به سایت شما اضافه می‌شود و به شما کمک می‌کند تا پشتیبانی از مشتریان خود را به سهولت انجام دهید. به عنوان مثال می‌توان به نرم‌افزارهای Any desk و لایو چت اشاره کرد. تمام این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کند که بتوانید مشکلات و چالش‌های مشتری را حل کنید و از این طریق به منافع زیادی دست پیدا کنید.
از مزایای این سیستم می‌توان به حل کردن مشکلات مشتریان به صورت فردی اشاره کرد. معمولا مشتریانی که به خدمات و پشتیبانی نیاز دارند، مشتریان ناراضی هستند. با استفاده از لایوچت می‌توانید تعامل و ارتباط بهتر با مشتری داشته باشید و مشکلات او را حل کنید.

بازخورد از مشتریان خود  وعملکرد به آنها  

دریافت بازخوردهای مشتریان می‌تواند همراه با افزایش نرخ حفظ و نگهداشت مشتریان شما باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل بیشتر با مشتری و درک نیاز او، پرسیدن سوال از او است. شما نمی‌توانید نرخ حفظ مشتریان خود را افزایش دهید، مگر این‌که علت از دست دادن مشتریان و عدم خرید مجدد آن‌ها را درک کنید.

استفاده از نرم افزار سی آر ام (CRM)

نرم افزار CRM یکی از ابزارهای کاربردی است که با راحت‌تر و آسان‌تر کردن سفر خرید مشتری، احتمال حفظ و نگهداشت مشتریان شما را به طور قابل توجه بالا می‌برد. از مزایای نرم افزار CRM می‌توان به یکپارچه شدن با دیگر ابزارها و نرمافزارهای دیگر اشاره کرد. زمانی که شما این نرم‌افزار را با دیگر ابزارها همراه می‌کنید؛ می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی خود را کنترل کنید و نتایج آن‌ها را مشاهده کنید.