چرا باشگاه مشتریان برای فروشگاه های پوشاک ضروری است ؟
بازار پوشاک یکی از بازارهای بالقوه در ایران است که همواره برای تولیدکنندگان ایرانی بازار پرسودی تلقی میشود و تولیدکنندگان مختلفی در این بازار به شکل سنتی یا مدرن حضور دارند. در چند سال گذشته نیز برندهای معتبر جهانی در این بازار ورود پیدا کرده و نمایندگیهای مختلفی را در بازار ایران ایجاد کردهاند. این موضوع باعث شده که تولیدکنندگان ایرانی نیز سازوکارشان را تغییر داده و در تلاش باشند ساختار مدرنتری را برای خود برنامهریزی کنند. به نوعی میتوان گفت که برندهای ایرانی برای نگهداری مشتریان خود برنامهریزیهای مناسب و منسجمی را انجام میدهند و ارتباط برند با مشتری را توانستهاند حفظ کنند.
نیاز به باشگاه مشتریان
تولیدکنندگان ایرانی باید روی باشگاه مشتریان سرمایهگذاریهای جدی انجام دهند و تلاش کنند ارتباط و تعامل مناسبی را با مشتریان خود برقرار کنند. برخی از این سازمانها از سازوکار خاصی پیروی میکنند. از طرفی تولیدکنندگان پوشاک عموما نمیتوانند مشتریان وفاداری را به دلیل تنوع طلبی مشتری در دورههای مختلف سال نسبت به خود جلب کنند؛ این موضوع باعث شده مشتریان همواره به دنبال بهترین نوع پوشش و مد باشند و صرفا از طریق ارائه قیمتی مناسب، تنوع رنگبندی و مدل نمیتوان مشتریان وفاداری را نسبت به برند، فروشگاه و محصولات خود جذب کرد به همین دلیل باید سیستم مناسبی را در حوزه باشگاه مشتریان راهاندازی کنند. نیاز این موضوع اتفاقا برای بازیگران جدید صنعت پوشاک که تازه وارد این صنعت شدهاند، بیشتر احساس میشود.

جمعآوری اطلاعات مشتریان
معمولا برای برندهای حوزه پوشاک سیستمهای مختلفی در حوزه باشگاه مشتریان پیشنهاد میشود. در یکی از این سیستمها باید تولیدکنندگان پوشاک در فروشگاههای خود کارتهای اعتباری را برای مشتریان طراحی کنند که مشتریان از طریق این کارتها بتوانند در سیستم
باشگاه مشتریان لویکلاب تولیدکنندگان پوشاک عضو شوند. از طرفی ایجاد این ارتباط با مشتریان میتواند اطلاعات مناسبی را در اختیار برندهای حوزه پوشاک قرار دهد و این اطلاعات میتواند در پروژههای تحقیقات بازار به کمک برند بشتابد. یکی از اقداماتی که برخی از برندهای حوزه پوشاک انجام میدهند این است که اطلاعات مشتریان را گرفته و پس از مدتی برای آنها کارتهای اعتباری راهاندازی میکنند.
تخفیفات، تضمینکننده حضور مشتریان
به صورت کلی پیشنهاد میشود که مدلی از سناریوی امتیازی، تخفیف معکوس و تخفیف نقدی که مشتریان فعلی پس از هر مرحله خرید به واسطه کارتهای باشگاه مشتریان لویکلاب که در اختیار دارند شاهد دریافت امتیاز و اعتبار باشند، برای مشتریان در نظر گرفته شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است که مشتریان را به بهانههای مختلف و با پیشنهادهای جذب دوباره به فروشگاه دعوت کرد. بهعنوان نمونه برندها به وسیله تخفیفهای دورهای که برای مشتریان خود در نظر میگیرند، میتوانند حضور مشتریان را در فروشگاهها تضمین کنند. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در
باشگاه مشتریان لویکلاب در حوزه پوشاک، تقسیمبندی و ردهبندی مشتریان براساس حجم خرید آنها است.
تخفیف های ویژه اعضای باشگاه
در تاریخ تولد و یا سالروز ازدواج و دو روز قبل از مناسبت و دو روز بعد از مناسبت تخفیف در خرید مشتری درصد مشخص شده ای برای تخفیف مشتری لحاظ می شود برای مشتریانی که دوستان خود را به فروشگاه ما معرفی می کنند تخفیفی در کارتشان شارژ می شود. کارهایی که تک سایز میشوند به آنها اطلاع رسانی می شود. مشتریانی که علاقه ی خاصی به برند و یا نوع پوشاک خاصی دارند مثل ( برند
سپید پارسا و یا جین و
کتان و ..) دارند به محض شارژ شدن در فروشگاه پیامک اطلاع رسانی ارسال می شود.
نظرسنجی از مشتریان :
با استفاده از نظرسنجی لویکلاب شما می توانید از نوع و سلیقه ی مشتریان خود مطلع شوید. مشتریان شما با پر کردن فرم نظرسنجی فروشگاه شما، امتیازی را درنظر می گیرند، که این نظرسنجی از طریق باشگاه مشتریان لویکلاب بسیار اهمیت دارد. هنگامی که مشتریان فرم ها را پر می کنند علاوه بر دریافت امتیاز، برای آنها حس احترام و اهمیت نیز ایجاد خواهد شد. به این صورت رضایتمندی مشتریان از فروشگاه شما بیشتر خواهد شد.
میزان سود و فروش فروشگاه افزایش پیدا می کند:
در صورتی که قادر به حفظ کردن چند درصد از مشتریان خود باشید باعث می شود. تا از سود و درآمد بسیار بالایی بهره مند شوید. افزایش رضایت مشتریان فروشگاه
افزایش فروش را به دنبال دارد به دلیل اینکه اگر مشتریان از فروشگاه شما راضی باشند. با معرفی آن به دیگران بازاریابی دهان به دهان را برایتان انجام خواهند داد علاوه براین، آنها تمایل دارند بار دیگر به فروشگاه شما سر بزنند که چنین مسئله ای در بالا رفتن فروش بی تاثیر نیست اگر فروش فروشگاه افزایش یابد سود و درآمد زایی نیز بیشتر شده و موفقیت در کسب و کارتان نیز تضمین خواهد شد.
برای دریافت
مشاوره می توانید با کارشناسان لویکلاب تماس حاصل فرمایید. کارشناسان لویکلاب شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.