اهمیت باشگاه مشتریان برای آژانس هواپیمایی چیست ؟
با توجه به رقابت بالا در صنعت گردشگری جذب یک مشتری جدید برای سازمان هزینه بسیار زیادی دارد. اما با مدیریت بهینه مشتریان قبلی میتوان با هزینههای کمتری آن ها را برای خرید دوباره تشویق کرد. اهمیت باشگاه مشتریان برای آژانس های هواپیمایی عموما برای آنهایی که دائما در حال گشت و گذار هستند یا سفرهای کاری بسیاری برایشان ترتیب داده می شود، گزینه بسیارعالی است. پس مشتریان شما در باشگاه مشتریان لویکلاب عضو شده و از آخرین اطلاع رسانی آژانس ها مطلع میشوند و در تورهای لحظه آخری با هزینه بسیار پایین شرکت می کنند. همچنین این امر برای صاحبان آژانس هواپیمایی نیز مفید می باشد چراکه می توانند نظرات و پیشنهادات مشتریان خود را شنیده و ترتیب برای آژانس هواپیمایی می تواند گزینه خوبی باشد.
با توجه به اینکه عملیات مدیریت امور مشتریان بر پایه دادههای قبلی از آنان است، لذا شما به راحتی توسط باشگاه مشتریان لویکلاب دادههای قبلی را فراخوانی میکنید و برای مشتریان منتخب عملیات خاصی را مدیریت میکنید. در نرم افزار باشگاه مشتریان لویکلاب برای آژانس مسافرتی ، بطور مثال اگر یک مسافر در باشگاه مشتریان آژانس مسافرتی ۱۰ امتیاز تاکنون از خریدهای قبلی خود کسب کرده باشد. این امتیازها بصورت مبالغ نقدی بر اساس رویکرد مدیریت مشتریان در فرآیندهای خرید قابل استفاده است.
ایجاد یک ارتباط دو طرفه قوی بین مشتری و شما هدف اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان لویکلاب است. تبلیغات یک راه ارتباطی یکطرفه است که فقط پیام شما را به گوش مخاطبان احتمالی میرساند. اما با استفاده از سیستمهای مشتری مداری و برنامههای وفادارسازی این ارتباط به یک گفتگو تبدیل میشود. به این معنا که مشتری در تعامل با کسب و کار شما قرار می گیرد و احساس می کند نظرات او نیز برای شما دارای اهمیت است، همچنین در یک باشگاه مشتریان حرفهای، مشتری کاملا درک میکند که شما قدردان وفاداری او هستید و برای مشتریان وفادار خود منافع بیشتری را در نظر گرفتهاید.
حالا چند مزیت قابل توجه برای استفاده از باشگاه مشتری مداری لویکلاب برای آژانس های مسافرتی را باهم مرور میکنیم :
اﯾﺠﺎد ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮی و آژانس شما
با استفاده از نرمافزار باشگاه مشتریان لویکلاب ، ارتباط مشتری با آژانس شما فقط در طی فرآیند خرید شکل نمیگیرد. شما میتوانید با ابزارهای ارتباطی که در باشگاه مشتریان خود تعریف کرده اید، با آنان در تعامل باشید و خودتان را مدام به آنان یادآوری کنید. همچنین میتوانید با استفاده از باشگاه مشتریان لویکلاب ، بصورت اتوماتیک و براحتی برای مشتریان پیشنهادات جذاب ارسال کنید. ارتباط داشتن با مشتریان، احساس زنده بودن کسب و کار را برای شما ایجاد میکند با انتقال این حس به مشتریها و مخاطبانتان میتوانید آنها را بهتر به سمت خرید محصولات و خدمات و استقبال از آن جذب کنید.به عنوان مثال شرکت هواپیمایی مستر بلیط و پته پردازان آیریک به خوبی با مشتریان خود تعامل دارند.
گذاشتن انگیزه برای استفاده بهتر
شما می توانید برای دادن انگیزه و حس ارزشمند بودن به مشتریان خود با دادن آفرهای جذاب آنها را سنجاق کنید به آژانس هواپیمایی خودتان مثلا برای رویدادهایی مثل تاریخ تولد و سالگرد ازدواج، امتیاز ورود به باشگاه و یا امتیاز دهی به مشتری براساس تعداد خرید بلیط ، امکان تعریف جوایز غیر از گردشگری و تعیین سقف امتیاز جهت کسب جوایز و برگزاری نظرسنجی های مختلف میتواند بسیار برای مشتریان شما جذاب باشد.
تشویق مشتریان به خرید دوباره و افزایش فروش
اعتباری که شما به مشتری برای خریدهای بعدیشان میدهید شما را برای خریدهای دفعات بعدی انتخاب میکنند. استفاده از تکنیکهای متنوع بازاریابی فروش در باشگاه مشتریان و دادن پاداش های جذاب، بر وفادار کردن مشتریان فعلی و همچنین مشتریان جدید برای شما باشد.
ایجاد پروفایل و گزارشات کامل از مشتری
اطلاعات تراکنش و خریدهای مشتریان بطور خودکار در باشگاه مشتریان لویکلاب قرار گرفته و گزارشات مربوط به آن کاملا در دسترس است. شما از این اطلاعات موجود میتوانید یک زاویه دقیق از رفتار مشتری، نیازها و خریدهای وی را داشته باشید تا شما بتوانید مدیریت بهتری بر کسب و کارتان کنید.
برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان لویکلاب تماس حاصل فرمایید. کارشناسان لویکلاب شما را برای راه اندازی بهترین باشگاه مشتریان راهنمایی خواهند کرد.