برای افزایش وفاداری مشتریان به کسب و کار خود باید این نکات را بدانید.
اهمیت باشگاه مشتریان لویکلاب در افزایش وفاداری مشتری یک اولویت میباشد؛ درغیر این صورت مشتریانی که شما با تلاش بسیار به سمت خود جلب کرده اید، می توانند در یک چشم به هم زدن، ناپدید شوند و کسب و کار شما در چشم بهم زدنی نابود شود.
نرم افزار باشگاه مشتریان به شما کمک میکند تا با مشتریان خود در اتباط باشید و همین موضوع باعث میشود مشتریان شما حفظ شوند و به شما وفادار بمانند و هیچ وقت دست از همایت از کسب و کار شما برندارند.
برای جلوگیری از این اتفاق، ۱۰ روش برای افزایش وفاداری مشتریان شرکت شما معرفی خواهیم کرد.
-
صداقت داشته باشید.
بعضی روزها کار طبق برنامه پیش نمی رود. به جای نادیده گرفتن مشکل، با مشتریان خود درباره ی مشکلاتی که آنها باهاش مواجه میشوند صادق باشید. شرکت بافر Buffer نیز در سال ۲۰۱۳ زمانی که با نقصی امنیتی مواجه شد، به مشتریان خود درمورد وضعیت اطلاع داد، به روز رسانی های لازم را انجام داد و بلافاصله موارد قابل اهمیت را عنوان کرد و مهمتر از همه اشتباهات خود را بپذیرید.
-
توجه به کیفیت محصولات و خدمات
قدم مهم برای داشتن مشتریان وفادار، توجه به کیفیت محصولات و خدمات سازمان می باشد. هرچقدر کیفیت و خدمات ارائه شده به مشتریان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، رضایت مشتریان نیز افزایش یافته و برای تهیه ی مجدد محصولات و یا استفاده از خدمات مراجعه می کند و رعایت همین موضوع باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود..
-
خدمات ویژه را در اختیار مشتری بگذارید.
قبل از هر چیزی، به مشتریان گوش دهید و به موقع به مسائل مربوط به آن ها رسیدگی کنید. ارتباط آن ها با نمایندگان را تسهیل بخشید. آدرس مشخص ایمیل، شماره تماس و حساب شبکه ی اجتماعی خود را در اختیار مشتریان بگذارید. باید با فراتر رفتن از حد انتظار، آن ها را شگفت زده کنید.
-
از مشتری های فعلی غافل نشوید.
زمانی که مشغول جذب مشتری های جدید هستید، فوق العاده راحت می توانید مشتری های فعلی را فراموش کنید. برای جلوگیری از نارضایتی مشتری های وفادار، اطمینان حاصل کنید که از ارائه ی محصولات یا خدمات شما در طول زمان کاسته نمی شود.
-
مشوق ارائه دهید.
زمانی که می خواهید مشتریان دلیلی برای برگشت داشته باشند، عوامل مشوق ایفای نقش می کنند. مشوق می تواند چیزی به سادگی یک تخفیف در خرید بعدی آن ها باشد تا مشتری به شما وفادار بماند و شما را در خاطره ی خود ثبت کند.
-
دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان
از دیگر راه های داشتن مشتری وفادار می توان به دریافت نظرات و پیشنهادات آن ها اشاره کرد. هر از چندگاهی لازم است تا نظرات مشتریان در خصوص سازمان دریافت شود. با باشگاه مشتریان رکاما می توان فرم های نظر سنجی دلخواه را ایجاد کرده و نظرات مشتریان را از این طریق جویا شد. فرم های نظرسنجی را در زمینه های مختلفی می توان ایجاد کرد. بهتر است در بازه های زمانی مناسب در زمینه های مختلف از مشتریان نظر خواهی شود.
-
مشکلات را پیش بینی کنید.
گاهاً اتفاقات فاجعه باری رخ می دهد. در عوض تقلا کردن برای مرتب کردن اوضاع و حل مشکل، باید از قبل مجهز به خدماتی برای اعمال پیش گیری باشید. شرکت یودمی Udemy بانکی را مثال می زند که مشتریان را از کسر حساب بانکی آن ها به زیر حداقل مطلع می سازد. مشتریان به جای اینکه بعد از خالی شدن موجودی با یک صورت حساب شوکه شوند، پیام اخطاری را از قبل دریافت می کنند.
-
مشتریان را غافلگیر کنید.
یادتان باشد، موارد کوچک و غیر منتظره باعث می شوند مشتریان باز هم به سراغتان بیایند. یکی از مثال های مورد علاقه ی من، کاری است که نماینده ی راک اسپیس Rackspace در یک جلسه ی طولانی برای حل مشکل مشتری انجام داد. این کارمند از پشت تلفن به طور اتفاقی شنید که مشتریان به گرسنه بودنشان اشاره می کنند؛ او می گوید:«من آن ها را پشت خط در حالت انتظار گذاشتم و یک پیتزا سفارش دادم. حدود ۳۰ دقیقه ی بعد که ما هنوز پشت تلفن بودیم صدای زنگ در آن ها شنیده شد به آن ها گفتم که در را باز کنند. زیرا برایشان پیتزا رسیده است! خیلی هیجان زده شده بودند.» همین موضوع باعث میشود مشتری در هر لحظه شما را انتخاب کند و این موضوع باعث افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد.
-
برنامه ی وفاداری عرضه کنید.
از سیستم های جایزه دادن فراتر بروید و یک برنامه ی وفاداری برای مشتریان راه بیندازید. کندال پیگس Kendal Peiguss در هاب اسپات HubSpot دنبال کردن یکی از روش های زیر را برای داشتن یک برنامه ی وفاداری موثر، پیشنهاد می کند:
سیستم ساده ی امتیاز دهی- مشتریان با جمع کردن امتیاز جایزه بگیرند.
استفاده از سیستم مرحله ای – جایزه ای کوچک ارائه کنید و به تدریج جایزه های با ارزش تری را عرضه کنید.
راه اندازی سرویس های VIP- از سرویس حق عضویت در آمازون الهام بگیرید.
برنامه های حمایتی برای ایجاد ارزش برای مشتری- مشتریان فقط به جایزه های مالی توجه ندارند. حمایت خود را به برنامه ها و پروموشن هایی که به آنها علاقه دارند نیز نشان دهید.
برنامه های همکاری با شرکت های دیگر- با یک شرکت مرتبط در جهت داشتن معامله های خارج از شرکت خود بپیوندید.
-
در کار خود متخصص باشید.
اگر قصد جذب و نگه داشتن مشتریان را دارید، باید اطمینان حاصل کنید که کارمندان، آگاهی کافی دارند و همین طور باید تخصص خود را در سایت های سوال/جواب یا پست های محتوایی در وبلاگ ها به اشتراک بگذارید. بدین ترتیب، در زمینه ی خود، به متخصصی سرشناس و قابل اعتماد تبدیل می شوید.
حال در این مقاله متوجه راه های افزایش وفاداری مشتریان در کسب و کار خود شدیم. باشگاه مشتری مداری لویکلاب در کنار شما میباشد که به راحتی بتوانید با کمک این روش ها مشتریان خود را روز به روز بیشتر و وفاداری آنها را به خود بیشتر کنید.